Pressemeddelelse ang cykelruten

Hermed sender vi en pressemeddelelse ud ang. de mange ubegrundede rygter – om bl.a. noget så alvorligt som “dødstrusler” mod et entreprenørfirma – der igennem et stykke tid har været bragt på avisers forsider, i artikler og i radio- og TV-stationernes prime time-udsendelser.

Christiania er IKKE fremkommet med “dødstrusler” eller personlige trusler mod nogen som helst! Dette har entreprenøren personligt bekræftet over for centerchef i Teknik- og Miljøforvaltningen, Jens Zøfting-Larsen, givet videre til os via Rådhusets pressetjeneste.

Den slags ubegrundede påstande kan ikke tages alvorligt nok og sviner os christianitter unødigt til, således at debatten bliver kørt helt af sporet!

Vi håber derfor, at I tager os alvorligt denne gang og er med til at bringe de reelle facts og forhold på banen?

I øvrigt er vi ikke imod en cykelrute. Man kan sagtens cykle stille og roligt gennem Christiania. Vi står sammen med christianshavnerne, igennem Christianshavns Lokaludvalg. Vi arbejder sammen med dem og er helt enige om, at det er linieføringen på de smalleste og farligste steder, det primært drejer sig om. Og vi ER kommet med flere forsøg på alternative løsninger gennem tiden – men aldrig blevet taget alvorligt!

Ligeledes er derfor vedhæftet Christianshavns Lokaludvalgs høringssvar fra 2010, der stadig er gældende – idet projektet ikke er ændret med et komma. Blot har opførelsen af Hal C på Holmen, i mellemtiden gjort Lokaludvalgets bemærkninger, om denne del af linjeføringen, endnu mere aktuelle.

Høringssvar-2010-Cykelrute-over-Christianshavn

Planen for ‘Christianshavnsruten’ er simpelthen ikke gennemarbejdet nok! Nu beder vi blot om en TIME OUT – med en dialog mellem de berørte parter – for en mere velfunderet plan!

Venligst på Christianias Presse- og Kommunikationsgruppes vegne

Nils Vest, Britta Lillesøe og Kirsten Larsen Mhoja